Over ons
Aanbiedingen
Fishfinders  
Kaartplotters
Elektromotoren
Marifoons  
Diversen  
Contact
Home  
    Endura
    Traxxis
    Riptide
    Vantage

    Terrova
    Powerdrive V2
 











 

ENDURA.

De Minnkota Endura serie is de instapserie en is zeer polulair als tweede motor op pleziervaartuigen, voor op kano's en voor visboten. Deze eenvoudige doch zeer betrouwbare motoren zijn voorzien van een telescopisch handvat welke zo'n 20 cm kan worden uitgetrokken. Door aan het handvat te draaien kan men de snelheid regelen. De Endura modellen hebben vijf versnellingen vooruit en drie versnellingen achteruit.

Er zijn modellen leverbaar met een stuwkracht van 30, 36, 40, 46,50 en 55Lbs. Al deze motoren werken op 12 Volt. Voor het stroomverbruik kan men grofweg uitgaan van n (1) Ampere per pond (Lbs) stuwkracht bij het op gang komen en 0,9 Ampere wanneer de boot eenmaal op snelheid is. Het is van belang om niet een onnodig zware motor te nemen om het stroomverbruik te beperken. De Endura 30 heeft een schacht van 30 inch, de Endura 36 en 40 een schacht van 36 Inch, de Endura 46, 50 en 55 zijn leverbaar met een schacht van 36 of 42 Inch lengte.

 

 

Type motor
Schacht
Vermogen
Voltage
Classic 28
30 inch
300 watt/ 28 lbs
12 volt
Endura 30
30 inch
360 watt / 30 lbs
12 volt
Endura 36
36 inch
400 watt / 36 lbs
12 volt
Endura 40
36 inch
480 watt / 40 lbs
12 volt
Endura 46
36 inch
500 watt / 46 lbs
12 volt
Endura 50
36/ 42 inch
500 watt / 50 lbs
12 volt
Endura 55
36/ 42 inch
600 watt / 55 lbs
12 volt


 

TRAXXIS.

Alle modellen van deze serie zijn voorzien van een traploze snelheidsregeling en daarmee de bekende Maximizer van MinnKota waarmee het stroomverbruik wordt geminimaliseerd. Vooral bij langzaam varen (slepen bij het vissen) heeft dit enorme voordelen. Tevens zijn alle Traxxis modellen voorzien van een laadindicator waardoor u door een druk op de knop globaal de conditie van uw accu kunt zien, goed of vol, matig of halfvol, leeg of defect. De Traxxis modellen hebben ook enkele technische verbetereingen t.o.v. de Maxxum (voorganger van deze serie) en zal het succes van die motor ongetwijfeld overstijgen. Verder is een telescopische hendel standaard.
Type motor
Schacht
Vermogen
Voltage
Traxxis 40
36 inch
500 watt/ 40 lbs
12 volt
Traxxis 55
36/ 42inch
600 watt / 55 lbs
12 volt
Traxxis 70
42 inch
1000 watt / 70 lbs
24 volt
Traxxis 80
42 inch
1300 watt / 80 lbs
24 volt


 





 


RIPTIDE.

MinnKota's meest sterke en roest resistente motor die ooit gemaakt is. Zelfs langdurig gebruik op zee heeft totaal geen invloed op deze zouttbestendige motor. Ook hier het unieke 3X steering concept welke het mogelijk maakt om met een minimale handeling maximaal stuurvermogen te genereren. De speciale (optionele) anode in de schroef zorgt ervoor dat roest de rest van de motor niet kan aantasten. Overigens zijn alle "risico onderdelen" speciaal geanodiseerd of hebben een speciaal zinkbad gehad en zijn vervolgens gecoat met een epoxy laag. Niet nodig om te vertellen dat roest hier dus absoluut geen kans maakt. Ook binnenin de motor zijn de onderdelen waterdicht verpakt en heeft alle elektronische bedrading een waterdichte huls d.m.v krimpkous technologie.

Type motor
Schacht
Vermogen
Voltage
Riptide RT40/sc/T
36 inch
500 watt/ 40 lbs
12 volt
Riptide RT50/sc/T
42inch
550 watt / 50 lbs
12 volt
Riptide RT55/sc/T
36/42 inch
600 watt / 55 lbs
24 volt
Riptide RT80/T
42 inch
1300 watt / 80 lbs
24 volt
Riptide RT101/T
52 inch
1500 watt/ 101 lbs
36 volt


 




 

VANTAGE

De Minnkota Vantage modellen zijn ontstaan toen men alle wensen van de meest veel eisende sportvissers in een motor wilde bouwen. Die motor werd de Minnkota Vantage. Naast het opvallende uiterlijk zijn het vooral de vele technische snufjes en handigheden die deze motoren kenmerken. Deze worden hieronder verder beschreven. Uiteraad heeft de Vantage een traploze snelheidsregeling en is hij voorzien van de Maximizer en de weedless wedge propellor.

Een van de kenmerken waar de Vantage bekend om staat is het electrisch op en neer halen van de motor. Dit gebeurt door een druk op de knop van het (teleskopische) handvat. Men stelt de diepgang van de motor eenmalig in door het aluminium sub-frame met bouten te borgen in de bracket. Optimaal is het wanneer de motor net boven het water hangt wanneer de boot planeert. Men hoeft dan alleen maar op de up of down knop te drukken om de juiste diepgang in te stellen. zo kan men ook tijdens het varen de diepgang van de motor op een eenvoudige manier regelen.

Het voordeel van het hefsysteem als bij de Vantage is dan men de motor altijd buiten de boot heeft. Bij motoren als de Vector en Maxxum bevindt de motor zich, wanneer opgeklapt, in de boot. Bij de Vantage wordt de ruimte dus optimaal benut.

Vooral bij wat grotere boten (als Lund, Crestliner, Alumacraft) waar men niet direct bij de spiegel kan, kan de bediening van een normale motor als een Endura of een Maxxum een probleem zijn. Een handvatverlenger brengt dan een gedeeltelijke uitkomst. Dit omdat men dan steeds zeer grote slagen met de arm moet maken om te sturen. Bij de Vantage is dit opgelost door naast het zeer lange teleskopische handvat een 1 : 4 besturing toe te passen. Wanneer men het handvat 45 naar links of rechts beweegt, draait de motor maar liefst 180. De slag van de arm is dus minimaal ondanks het zeer lange handvat.
 

Type motor
Schacht
Vermogen
Voltage
Vantage 80
variabel
1300 watt/ 80 lbs
24 volt
Vantage 101
variabel
1500 watt / 101 lbs
36 volt


 

TERROVA

De Minnkota Terrova wordt net als de "oude" Genesis bestuurd door een z.g. Tow-heel voetpedaal. Een pedaal waarmee men stuurt door danwel met de tenen, danwel met de hak op het pedaal te drukken. Dit in tegenstelling tot het pedaal van de V2 waarbij men op de linker of rechter kant van het stuurvlak moet drukken. Via een ca. 7 m. lange kabel worden de besturings-signalen naar een servo motor doorgegeven die de motor vervolgens de juiste kant opdraait. Geen mechanische besturing dus meer waarmee men aan het sturen blijft maar een nauwkeurige electronische besturing. Verder is zoals de naam al zegt deze motor voorzien van een Autopilot. Bij de Terrova wordt de autopilot vanaf het voetpedaal geactiveerd en weer gede-activeerd. Indien men een co-pilot heeft geinstalleerd, kan met bij de Terrova modellen ook vanaf de co-pilot de Autopilot functie aan en uit zetten.. De magnetische koers die de motor heeft op het moment van activeren van de autopilot wordt vastgehouden.

Met de Autopilot wordt afdrijven door zijwind of stroming voorkomen. Een eenmaal ingestelde richting wordt door een ingebouwd kompas vastgehouden. Dit is erg nuttig bij het trollen door een kanaal of vaart. Ook wordt de autopilot gebruikt om op stromend water of op een plas de stroming of wind te compenseren om zo op een plaats stil te liggen.

U kunt zich dus helemaal richten op het vissen en de besturing voornamelijk aan de motor overlaten. Een i-Pilot is optioneel en is simpel op de Terrova te installeren. (Zie links hiernaast).

 

 

 


 

Type motor
Schacht
Vermogen
Voltage
Terrova 55 PD-54
54 inch
55 lbs
12 volt
Terrova 55 PD/US2-54
54 inch
55 lbs
12 volt
Terrova 55 PD/US2-48"i-Pilot
54 inch
55 lbs
12 volt
Terrova 55 PD/US2-54"i-Pilot
54 inch
55 lbs
12 volt
Terrova 80 PD/US2-54
54 inch
80 lbs
24 volt
Terrova 80 PD/AP/US2-54
54 inch
80 lbs
24 volt
Terrova 80 PD/US2-54"i-Pilot
54 inch
80 lbs
24 volt


 




 

PowerDrive V2

POWERDRIVE V2

De Minnkota V2-PD wordt net als de "oude" Powerdrive bestuurd door een z.g. Micro Touch voetpedaal. Via een ca. 7 m. lange kabel worden de besturingssignalen naar een servo motor doorgegeven die de motor vervolgens de juiste kant opdraait. Geen mechanische besturing dus meer waarmee men aan het sturen blijft maar een nauwkeurige electronische besturing. Verder is zoals de naam al zegt deze motor voorzien van een Autopilot. Bovenop de kop van de motor zit een knop waarmee de autopilot wordt geactiveerd. De magnetische koers die de motor heeft op het moment van activeren van de autopilot wordt vastgehouden.

Met de Autopilot wordt afdrijven door zijwind of stroming voorkomen. Een eenmaal ingestelde richting wordt door een ingebouwd kompas vastgehouden. Dit is erg nuttig bij het trollen door een kanaal of vaart. Ook wordt de autopilot gebruikt om op stromend water of op een plas de stroming of wind te compenseren om zo op een plaats stil te liggen.

U kunt zich dus helemaal kunt richten op het vissen en de besturing voornamalijk aan de motor overlaten.

Tevens kunt u uw V2 uitrusten met de optionele Co-pilot. Dit is een draadloze afstandsbediening die u op bijv. uw hengel kunt plaatsen of een andere voor u handige plaats.

De V2 55 is verkrijgbaar met schachtlengtes van 48 en 54. (48 aanbevolen wanneer de boegplaat minder dan ca. 70cm hoog is (gemeten vanaf het wateroppervlak). De 24V V2-70 is enkel verkrijgbaar met een 54" schacht.

Verder kunt u kiezen voor de z.g. Universal Sonar. Hierbij zit er reeds een transducer in de motor geplaatst waar u m.b.v. adapterkabels (niet inbegrepen) alle courante modellen visvinders kunt aansluiten. De kabels zijn netjes in de motor wegegwerkt waardoor ze niet beklemd komen te zitten bij het op- of neerlaten van de motor.
 
Type motor
Schacht
Vermogen
Voltage
55 PD-V2-54"
48 inch
55 lbs
12 volt
55 PD V2/AP-54"
54 inch
55 lbs
12 volt
55 PD V2/AP-US2-54"
54 inch
55 lbs
12 volt
55 PD V2-54"-i-Pilot
54 inch
55 lbs
12 volt
55 PD V2/ US2-54"-i-Pilot
54 inch
55 lbs
12 volt
70 PD V2/AP-54"
54 inch
70 lbs
24 volt
70 PD V2/AP-US2-54"
54 inch
70 lbs
24 volt
70 PD V2/US2-54"-i-Pilot
54 inch
70 lbs
24 volt

I Endura I Traxxis I Riptide I Vantage I Terrova I Powerdrive V2 I

Het reproduceren, kopieren en/of publiceren van (gedeelten van) teksten, foto's of onderdelen van deze website, zonder de uitdrukkelijke, schriftelijke toestemming van de beheerder, is niet toegestaan.

I  Copyright Marine Depth Sounders International  I  info@mdsi.nl  I